onsdag 16 november 2011

Lurad?

Hej!

Jag har som sagt varit på gesällinformation i jakobsberg med övriga klassen idag och det kändes egentligen som bortkastade två timmar med tanke på att det enda jag fick ut av det var att höra samma information som jag redan visste, lyssna på korkade människor som frågade samma sak hela tiden och skulle lägga sig i precis allting, blev galet trött och hungrig och dessutom känner jag mig bara ... lurad.
Ja, faktiskt! När jag påbörjade min utbildning för snart tre år sedan så såg villkoren helt annorlunda ut! Man kunde ta gesällen direkt efter gymnasiet om man ville och fick bra betalt från början - men nu! Nu ska jag alltså ta det "frivilliga" delmål 1 i vår och om jag inte gör det så kommer jag att tjäna ungefär 3000 kr när jag har gått ut  
plus en massa annat dumt. Sedan ska jag jobba tre tusen timmar på salong med skitlön (kommer att börja på ungefär 6000 kr i månaden minimum FÖRE skatt) innan jag får gå upp och ta gesällbrevet. Så sjukt omständligt och jag känner mig verkligen arg och ledsen över att de gör så här mot oss. Känns inte alls rättvist att vi som redan påbörjat utbildningen bara fick gilla läget och fortsätta. Jag vill ju klippa, färga, styla (kanske till och med rulla permanent, haha) men jag vill ju kunna leva av min inkomst också. Inte bo hemma tills jag är 83!


Jaja, jag behövde få ur mig det där kände jag bara. Det var inte ett gäng glada frisörtjejer som satt på pendeln hem kan jag ju säga...



Men nu taggar vi till inför Breaking Dawn ikväll!!!!! :D:D:D
Vilka är det som ska gå? Ses vi? ;)

Någon som känner igen sig i det jag skriver?


xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för din kommentar! ♥