söndag 10 april 2011

It's sunday, sunday, sunday

Ciao!

Vaknade i morse och var jätteförvirrad, det dröjde ett par minuter innan jag förstod varför allt var så tyst, haha! Det var rätt så skönt om än lite ensamt, haha. Jag skulle ha varit ute i god tid igår i alla fall ;)
I dag har jag i alla fall hunnit avverka ett träningspass (grymt roligt!) och så har vi varit över hos Lowe och Jenny m.fl. och fikat :) Duktiga Jenny hade bakat hur mycket som helst och jag fick äntligen smaka de hembakade Macaronsen! Yummie :D



Funderar på att baka scones nu till kvällsmål, hittade ett recept med müsli som jag vill testa! Sjukt gott ju! :D <3
Ett litet tips till er som älskar smoothie: 1 dl fil, 1 dl valfria frysta bär och en banan = världens bästa recept! Prövade även att ha i en tredjedels müsli (haha, ja jag älskar müsli... ) och det var mycket gott!


Recept på sconsen:



8 portioner/st.
4,5 dl vetemjöl
1 dl müsli, naturell
3 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
60 gram smör
2 dl mjölk eller filmjölk

  1. 1. Sätt ugnen på 250 grader.
  2. 2. Blanda de torra ingredienserna och smula sedan ihop dem med smöret till en grynig massa.
  3. 3. Rör sist ner mjölken.
  4. 4. Forma degen till två runda kakor som läggs på smord plåt eller bakplåtspapper.
  5. 5. Platta ut dem så de blir ca 1,5 cm tjocka. Skär dem i fyra rutor var och nagga med gaffel. Kan också läggas i 8-10 stora muffinsformar.
  6. 6. Grädda ca 10 minuter mitt i ugnen.
  7. 7. Äts med fördel varma med smör, ost och/eller marmelad.
  8. 8. Kan också frysas och värmas upp i micron, smakar som nygräddade om man äter dem varma.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för din kommentar! ♥