onsdag 25 maj 2011

Burlesque

Hejsan!

I måndags kollade jag på lite inspirationsbilder i en grym hårtidning på salongen! Blev sjukt inspirerad och bestämde mig för att göra en uppsättning! Jag tycker faktiskt att den blev rätt snygg, med tanke på att jag inte använde så mycket spray och hade glömt stativet hemma, haha! :D

Annorlunda snedlugg framtill, korkskruvslockar och en liten skymt av en knut

Lockarna (Man behöver inte krångla till saker så mycket! Ta plattången och gör några enkla bara :) ) 

En inbakad fläta som går från ena sidan och ner till knuten

Våra  dockor är ju lite smått kala på sina ställen, men skulle någon råka ha så i verkligheten (eller kanske lite troligare - om man råkar få till en ful liten detalj någonstans) så är det lätt att dölja med en söt blomma!



Passar perfekt på bröllopen och de lite mer festligare tillfällena i sommar!

GoldwellColourzoom2010

Tyvärr kunde jag inte få en skarpare bild än så här, men detta var inspirationskällan! Finns hos duktiga Burlesquehair



Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för din kommentar! ♥