lördag 28 maj 2011

Peace out

Nu loggar jag ut för natten, sov så underbart och glöm aldrig bort att följa era drömmar!
I dag har jag fått höra två riktigt bra citat som jag tänker leva efter från och med nu:


 "Optimisten och pessimisten har något gemensamt. Båda har alltid rätt."


 "Never let anyone stop your dreams, not even yourself."






Om det är något jag har lärt mig av min träning så är det att ingenting är omöjligt.
Ni som känner mig vet att för bara tre veckor sedan började jag gråta om någon nämnde ordet sparring eller kast. Bara att ta mig till det första sparringpasset krävde en enorm prestation från min sida, och jag grät mer eller mindre hela passet och istället för en halvtimmes stretching efteråt blev det peptalk och trösta Nicole, haha! Nu träffar jag med mina slag och sparkar, och faktiskt riktigt bra också! Jag har kommit en lång väg och idag, tre veckor senare, tycker jag till och med att det är roligt med sparringen och ser fram emot måndagarna! Jag tycker förstås fortfarande att det är väldigt läskigt rätt ofta, men jag ger inte upp och det vill jag inte att ni ska göra heller! Man lever bara ett liv och det ska man göra något bra av, något man kan vara stolt över. Jag hoppas att ni verkligen tar det till er :)

                                                
Den här tjejen är en av mina största förebilder. Chloe Bruce heter hon och är väldigt känd inom kampsportsvärlden. Hon håller på med freestyle (som jag eventuellt ska börja tävla i som småningom) och har världsrekord i flest sparkar på en minut! Riktigt grym tjej!




Puss godnatt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för din kommentar! ♥