lördag 17 december 2011

Glöggfest

Såå, nu har jag bombat färdigt med alla inlägg som jag har missat för "30 days ith me"! Tro inte att jag glömmer bort er, har bara haft mycket med skolan igen ;)  Men nu är jag ikapp igen! :)


Idag har det varit fullt med härliga människor här hemma eftersom det har vankats glöggfest så det står härliga till! ;) Jag har varit med och bakat och lagat mat med mami hela igårkväll och idag typ. Det bjöds på: skinksnittar, salta mini-matmuffins med cashewnötter, bounty tryfflar, ostsnittar, pepparkakor, saffransbiscotti, pepparkaksskorpor, pepparkakssticks, lite röror, mm... Och en väldans massa olika glögg ;) Som det ska vara med andra ord!

Jag har lite bilder som jag tänkte visa er, enjoy!


Pepparkaksbak på hög nivå! :D

Julskinkan färdig! Årets första skinkmacka slår väl rätt mycket? ;) Lustigt nog tycker jag inte om skinka så mycket, men just den där första mackan är riktigt god :)

Ugnen gick varm hela kvällen!

Färdigglaserade! Hittade bara gul karamellfärg och det var inte så lockande...

Uppskuren! ;)
 


Det var vad som hände här hemma hos oss, har ni haft något roligt för er? :) Har förresten klarat av permanenten på inför gesällen-kursen! Äntligen :D Nu är det bara kort fest som ska fixas på måndag och sen får jag ta itu med uppsatserna när jag känner för det, har låååång tid kvar på dem :)




puss!

2 kommentarer:

♥ Tack för din kommentar! ♥