måndag 3 januari 2011

Under the sun of Tuscany

Näst efter Twilight-sagan så finns det en film som jag avgudar över alla andra! Filmen heter "Under the sun of Tuscany" eller på svenska "Under Toscanas sol". En otroligt sevärd film med massor av härliga citat :D Jag som samlar på citat uppskattar verkligen sådant, haha. Men det är inte bara det som gör den så bra, den har liksom ... allt! Good-feeling, betydelsefull mening och en rejäl portion av humor :) 


Mitt favoritcitat från filmen:

 "Between Austria and Italy, there is a section of the Alps called the Semmering.
It is an impossibly steep, very high part of the mountains. They built a train
track over these Alps to connect Vienna and Venice. They built these tracks even
before there was a train in existence that could make the trip.
They built it because they knew some day, the train would come."  




Tänk lite på vad det är det verkligen säger :) 







Jag lekte lite med kameran i dag och försökte lära mig några inställningar ;)




Puss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för din kommentar! ♥